Her er et sammendrag fra vårt foredrag om salg og markedsføring b2b over landegrensene. Det ble faglig innhold, noe servering, og mingling. Temaet handlet om salg til bedrifter. Dette er et stort tema som inneholder alt fra markedsundersøkelser og inngangsstrategi til prospektering og møtebooking.
Christoffer «Mr. Linkedin» Bertilsson fortalte om (digital) nettverks-bygging og hvordan dette etter en viss tid kan gi ny business. I tillegg var det veldig mange konkrete spørsmål som fikk svar. Ole Christian Sandvoll og Morten Ustad fra Re Boot. gav oss innsikt i mentaltrening og salgscoaching med tanke på b2b-markedet. For eksempel fortalte de om gullstandarden og hvordan man setter hårete mål, men deler opp i etapper.
Nå er det også fortsatt et stort behov for klassisk salg, og disse internasjonale selgerne trenger et sted å bo. Dette er noe Forenom har spesialisert seg på og de fortalte om løsninger for dette.
God mat og drikke hører med til interessant faglig innhold i godt selskap.