I tiden etter pandemien kan vi reflektere og tenke at det som var dårlig er lagt bak oss. Vi lærte mye alle sammen. Arbeidslivet blir ikke helt slik det var. Det er blitt forbedret på flere måter.

Det går å flekse mer. Det er helt akseptabelt å ta seg en tur til frisøren i arbeidstiden for å jobbe inn det om kvelden. Ingen reagerer lenger på det. Det er blitt mye mindre stress for de som har barn. Det med bilkø til og fra jobb er også mye lettere. Det går å jobbe kortere dager og så heller ta en lang økt på mandag eller tirsdag og ha tid tilgode å flyte på ut uken.

Mange har hjemmekontor en dag eller to i uken. For flere har dette gjort at det går å bo lenger unna arbeidsplassen sin uten at gjennomsnittstiden brukt på reiser til og fra jobben blir for ille. Vi får rett og slett et mer fleksibelt arbeidsliv. Det er til og med flere som jobber fra andre byer og i andre land. Møter på teams er blitt en del av hverdagen.

I foreningen hadde vi nylig et arrangement om det grønne skiftet med aktører fra industri som er en del av fremtidens løsninger fra Finland og Norge. Et webinar hvor vi også kombinerte med sosialt fysisk samvær og frokost for de som ønsket det hos Forenom.

Takk til Forenom, Business Finland, Hy2gen og Morrow Batteries.

Dette var svært vellykket og vi kommer til å gjenta formatet i fremtiden.