eksportere til finland

WEBINAR Hvorfor er Finland et interessant marked?

Hva gjør vårt naboland Finland til et attraktivt investeringsmål?

I samarbeid med Oslo Chamber of Commerce arrangerer Norsk-Finsk Handelsforening et webinar om hvordan norske foretak kan skaffe seg gode kontakter og utvikle forretninger i Finland.

Vi spør norske ODA som nylig startet sin storsatsing i Finland. Hvorfor valgte de Finland som første land utenfor Norge? Hva må du være obs på og hvilke fordeler som finnes i landet?

Hvordan står det til med finsk økonomi etter to år med pandemi og den spente geopolitiske situasjonen? Hva er Finlands økonomiske styrker og svakheter? Sjefsøkonom i EK (Finlands tilsvar for NHO) presenterer de viktigste trendene i finsk økonomi.

Vi forteller også hvem du kan henvende deg til dersom du er interessert i å entre det finske markedet. Invest in Finland og Norsk-finsk handelsforening forteller hvor man kan få tips og råd når man ønsker å investere i Finland. Fra statlig hold finnes det flere organisasjoner som Business Finland og Finnvera som hjelper med informasjon og finansiering.
Kunnskap og nettverk finner man på Norsk-Finsk handelsforening som bringer sammen norske og finske selskaper til et felles møtested.

Program:
08:30 Åpning og presentasjon av dagens foredragsholdere
08:35 Norsk-finsk handelsforening – et møtested for bedrifter. Aki Viitala, Styreleder i Norsk-finsk handelsforening, advokat og partner i Novalaw.
08:45 Finlands økonomi to år etter pandemien. Penna Urrila, direktør og hovedøkonom i EK (Finlands NHO)
09:00 Investeringer til Finland og finsk virkemiddelapparat. Tobias Petrini, senior advisor, Invest in Finland Norden
09:10 Hvorfor valgte vi Finland? Geir Anders Haga, direktør for internasjonal ekspansjon, ODA

Link til deltakelse vil bli sendt de påmeldte dagen før webinaret.
Språket i webinaret er norsk og svensk.

Meld deg på HER