Arthur Buchardt bygde Finlands største hotell

11.05.2017 | Nyheter

Arthur Buchardt, en norsk forretningsmann, eiendomsutvikler og hotellmagnat, holdte foredrag den 4. mai på medlemsmøtet til Norsk-finsk handelsforening. Avbildet sammen med Jan Øyri, formannen til handelsforeningen.

Foreningens formann Jan Øyri og forretningsmann og hotellmagnat Arthur Buchardt på den finske ambassaden.

Buchardt har nettopp fullført et hotellbygg i Helsingfors på 30.000 kvadratmeter og 426 rom. Arthur Buchardts første hotell i Helsingfors er også Finlands største hotell: det måler 29.000 kvadratmeter, og skal kunne romme en kongress med opptil 2000 mennesker. Hotellet ligger på Busholmen, litt øst i sentrum. Hotellet er en del av Nordic Choice Hotels som ledes av Petter A. Stordalen.

Buchardt har bygget 19 hoteller i Norge, Sverige og nå også i Finland og eier 12-13 av dem.

Tusen takk til Arthur Buchardt for et spennende foredrag!

Les mer om Buchards hotellprosjekt i Finland: Intervju i Dagens Næringsliv.