Vakker musikk og hyggelig stemning på foreningens julefest

01.12.2016 | Nyheter

Det var god stemning og mye latter da Norsk-finsk handelsforeningen arrangerte sin tradisjonelle julefest. Foreningens medlemmer var invitert til den finske ambassadørens residens i Oslo den 22. november.  Ambassadør Erik Lundberg og handelsforeningens styreformann Jan Øyri ønsket gjestene velkommen. Festen var en fin anledning for medlemmer til å treffe hverandre og bli kjent med nye folk.

Kvelden begynte med en fantastisk minikonsert med pianist Lars Støvland, vokalist Kim Rune Hagen og cellist Tone Østby.

Kveldens høydepunkt var konsert med vokalist Kim Rune Hagen, cellist Tone Østby og pianist Lars Støvland. Residensen ble fylt av tradisjonelle julesanger og moderne musikk. Hagen fortalte blant annet at noen av de moderne sangene som han framførte denne kvelden var omskrevet og tilpasset sin egen dialekt fra Telemark. Sangene og opplevelsen var fantastisk!

Kjøkkensjef Pasi Suhonen presenterte kveldens meny.
Finsk julebuffé.

Residensens nye kjøkkensjef Pasi Suhonen imponerte gjestene med en lekker finsk julebuffé med smaker inspirert av de finske skogene og sjøene. Suhonen hadde røyket laksen selv og bakt tradisjonelt finsk julebrød. Han laget en salat bestående av skogssopp som var sendt fra Finland til Norge. I tillegg ble det servert kålrot-, potet- og rødbetekasseroller. Midtpunktet, akkurat som i Finland, var juleskinken med hjemmelaget sennep. Flere av gjestene hadde ikke smakte finsk julemat før, men alle var enige om at maten var utsøkt.

Plommemousse og tradisjonelle finske julestjerner.

Etter middag fortsatte kvelden med hyggelige samtaler og vakker musikk. Foreningens julefest var en verdig avslutning for årets virksomhet. Nå retter foreningen blikket mot år 2017 og Finlands 100-årsjubileum.

Handelsforeningens styre: Morten Sand fra Finpro, Antti Mäkikyrö fra Finnish Partners, Reidar Hauge fra Viking Reiser,  Jan-Eirik Hansen fra Det Norske mynteverket og Outi Wiik fra SSAB. Rabbe Nyman fra Art Interiør, Erja Karkkonen fra den finske ambassaden, styrets formann Jan Øyri fra Lemminkainen Norge og Jan Andreassen fra SSAB.
Antti Mäkikyrö fra Finnish Partners, Erno Kainulainen fra KPMG, Kaisa Lantto fra Visma IT og Communications og Sanna Suvanto fra KPMG.