Møteleder Ragnar Pettersson

Administrerende direktør Jan Øyri i Lemminkäinen AS ble valgt til ny styreleder i Norsk-Finsk Handelsforening på årsmøtet 31. mars. Årsberetning og regnskap ble enstemmig godkjent på samme møte, der ambassadør Erik Lundberg i tillegg ga en oppdatering om forhold mellom Finland og Norge.

Med seg i styret fikk Øyri handels- og presseråd Erja Karkkonen (Finlands ambassade), consultant Antti Mäkikyrö (Finnish Partners) og administrerende direktør Reidar Hauge (Viking Reiser AS), som alle ble gjenvalgt. I tillegg ble valgt til nye styremedlemmer Business Manager Jan Andreassen (SSAB), administrerende direktør Jan-Eirik Hansen (Samlerhuset) samt en representant for Finpro som forventes ansatt i løpet av våren.

Avtroppende styreleder Rolf A. Hauge ble takket for innsatsen av handels- og presseråd Erja Karkkonen.

Møteleder Ragnar Pettersson kunne for øvrig fastslå at foreningen i 2015 hadde hatt ni arrangement, hvorav fem medlemsmøter med nyttig faglig innhold.

Etter årsmøtet og orienteringen til Ambassadøren, samlet deltagerne seg til en velsmakende middag på Gabelshus hotell.